Historia

Świat ten nazywany jest Màeteria, co w języku starożytnych oznacza matkę. Jest to bowiem matka wszystkich stworzeń i istot zamieszkujących tą piękną, ale też niebezpieczną krainę. Przez wieki na trzech kontynentach rozwijały się różne rasy, zwierzęta oraz krwiożercze bestie, które zawsze znajdują się na końcu łańcucha pokarmowego. Wraz z postępem cywilizacyjnym rasy zdołały się przystosować do nieprzyjaznego środowiska pełnego zagrożeń. Ludzie wyspecjalizowali się w budowie potężnych grodów i z czasem zaczęli łączyć się w silne plemiona, mogące podporządkować sobie coraz większe obszary ziemi. Wśród ludzi od zawsze żyły także niziołki. Jest to bardzo spokojna rasa, której przedstawiciele zwykle zajmują się drobnym handlem, jubilerstwem czy bankowością.

Zalesione, gęste lasy i puszcze, zamieszkiwała rasa elfów, która żyje w zgodzie z naturą. Sprzeciwiają się ekspansji ludzi na ich tereny i nie chcą dopuścić do wycięcia przez nich ogromnych połaci lasu na Yobos i Mehas. Dochodziło nie raz do przygranicznych incydentów, a nawet wojen, które pochłaniały wiele istnień. W każdym z konfliktów sprzymierzeńcami ludzi były niziołki – w boju doskonali łucznicy, procarze i zwiadowcy. Rasy wzajemnie się wyniszczały, do czasu, aż nastał pokój. Niespodziewanie zgodę między odwiecznymi wrogami przyniósł im nowy, wspólny wróg.

Gdy ekspansja ludzi dotarła do Gór Smoczych, odkryto jeszcze dwie rasy. Były nimi pokojowo nastawione, choć nieufne krasnoludy oraz agresywne, wrogo nastawione do wszystkich trole. Nie było trzeba długo czekać na pierwszą wojnę. Po kilku latach sporów i incydentów do jakich dochodziło między ludźmi a trolami ówczesny książę Arkanus III postanowił wyplenić trole z gór raz na zawsze. Z pomocą krasnoludów udało im się to, jednak ludzie ponieśli olbrzymie straty. Niepopularny książę został obalony w powstaniu jakie wybuchło. Nowe rządy już nie były tak silne jak przed wojną, a kolejni książęta musieli się liczyć ze zdaniem krasnoludzkich klanów. Wojny z elfami również nie były prowadzone. Ludzie musieli wycofać się z terenów wcześniej odebranych elfom.

Trole nie poniosły klęski, a tylko nikłą porażkę. Co prawda wyprowadziły się z Gór Smoczych, ale ostatni wódz, Upisztim I poprzysiągł zemstę na ludziach i krasnoludach, a swym poddanym obiecał, że jeszcze kiedyś powrócą do swych górskich siedlisk. Ich porywczy charakter nie przeszkodził niektórym z nich osiedlić się pośród innych ras. Znani ze swej niezwykłej siły, trole są doskonałymi kowalami i płatnerzami. Często walczą też jako najemnicy i płatni monstrobójcy, ochraniający włości bogatych możnowładców.

Przybyszu! Oto historia świata „Smoczych Jeźdźców”. Teraz musisz sam wybrać, którą ze stron poprzesz. Czy zostaniesz władcą jednego z potężnych królestw? Może jako wojownik zdobędziesz sławę monstrobójcy? Zostań wielkim magiem lub złodziejem i stań na czele którejś z wpływowych gildii, albo przywdziej szatę kapłana i wstąp do klasztoru aby czynić dobro i nauczać. A może zostaniesz bogatym kupcem i stworzysz własne państwo kupieckie, wykorzystując swoje wpływy i środki finansowe? To zależy tylko od Ciebie … Świat „Smoczych Jeźdźców” czeka na Ciebie !


Smoczy Jeźdźcy 2008-2024 All Rights Reserved